A tökéletes projektnapló
az őskorszak
Az ezredfordulón már cégem volt és az elejétől nagy hangsúlyt fektettem a projektek dokumentálására. A kezdeti időkben szövegszerkesztőkben, fájlokban és mappákban tartottam a dokumentációt, de a PHP3 megjelenésével elkezdtünk egy intranetet fejleszteni.
webes projektnapló
A projektek dokumentálása jobb lett azáltal, hogy a lokális fájlrendszer helyett a hálózaton dokumentáltunk. De a szoftver funkcióinak a fejlesztése sok erőforrást elvitt, így körülnéztünk a nyílt forráskódú piacon. Megvizsgáltuk az elérhető szinte összes keretrendszert ( CMS és Wiki ), majd a Drapált hoztuk ki győztesnek.
A Drupal mint webnapló
A Wordpress és Joomla is ígéretes alkalmazások voltak, de a projektek naplózása mellett az ügyfélprojekteknek minden szempontból jobb választás volt a Drupal.
Közel 2 évig naplóztuk a tevékenységünket egy zárt Drupal rendszerben, de menetközben kiderült, hogy a napi üzemeltetés, a biztonsági másolatok és a rendszerfrissítések időigényesek. Valami egyszerűbb, jobban kézreálló megoldás kellett.
Közben a Google is használható webes irodai csomagot gyártott, megjelentek az okostelefonok és a táblagépek. Itt volt az idő egy új generációs naplózó rendszert keresni.
a naplózó szoftverek új generációja
2012 januárjában a Day One alkalmazás mellett döntöttem, mert egy kivétellel mindent tudott amit elvártam egy ilyen szoftvertől. Az egyetlen hiányzó funkcióra ( tagelés ) pedig a fejlesztő azt mondta, hogy nagyon hamar beépíti.
Volt szinkronizálás a laptop és a mobil eszközök között, MarkDown támogatás, e-mail export, naptár, keresés, minden ami szemnek szájnak ingere.
4 hónapig használtam a szoftvert, de a fejlesztő nem építette be a hiányzó tagelést, így a közel 400 bejegyzés kezdett kezelhetetlenné válni.
Átálltam a text fájlokban tárolt naplóbejegyzésekre. Mindezt DropBox-ban kezeltem, így szinkronizálódott a laptopom és a mobil eszközeim között. Minden tökéletesen működött, de kicsit lassú kikeresni a megfelelő mappa nevét a projektek között. ( A projekt mappákban többmindent kezelek, így a napló fájloknak külön mappát kellett létrehoznom. Sőt azokban a projektekben amikben napi szinten dolgozom létrehoztam külön mappákat a hónapoknak is a jobb átláthatóság kedvéért)
Arra gondoltam, hogy talán gyorsíthatnék (95%) a munkámon, ha lenne egy ideális szoftver.
Visszatértem az Evernote megvizsgálásához. Minden rendben van a szoftverrel az ismert MarkDown nem támogatáson kívül. A napi használat során mégis körülményesnek bizonyult, mert az indulása a szoftvernek lassú. Márpedig, ha várnom kell és abban a percben nem dokumentálok le valamit amikor megtörténik, akkor később csak nehezen térek vissza, plusz vannak olyan rövid események amik emiatt nem kerülnek be a naplóba, holott a projekt szempontjából később fontosak lehetnek.
Szerencsére az AppSore-ban találtam olyan alkalmazást, ami az Evernote-hoz tud csatlakozni és ideális kliens számomra.
Így most az Evernote-ot tesztelem projekt dokumentálási céllal. Mellette megtartottam a MarkDown - text fájl - Dropbox kombót a nem naplózásra, így maradt a szinkronizálódó gyors dokumentálás.
Kategóriák: