A tökéletes projektnapló

az őskorszak

Az ezredfordulón már cégem volt és az elejétől nagy hangsúlyt fektettem a projektek dokumentálására. A kezdeti időkben szövegszerkesztőkben, fájlokban és mappákban tartottam a dokumentációt, de a PHP3 megjelenésével elkezdtünk egy intranetet fejleszteni.

webes projektnapló

A projektek dokumentálása jobb lett azáltal, hogy a lokális fájlrendszer helyett a hálózaton dokumentáltunk. De a szoftver funkcióinak a fejlesztése sok erőforrást elvitt, így körülnéztünk a nyílt forráskódú piacon. Megvizsgáltuk az elérhető szinte összes keretrendszert ( CMS és Wiki ), majd a Drapált hoztuk ki győztesnek.

A Drupal mint webnapló

A Wordpress és Joomla is ígéretes alkalmazások voltak, de a projektek naplózása mellett az ügyfélprojekteknek minden szempontból jobb választás volt a Drupal.

Közel 2 évig naplóztuk a tevékenységünket egy zárt Drupal rendszerben, de menetközben kiderült, hogy a napi üzemeltetés, a biztonsági másolatok és a rendszerfrissítések időigényesek. Valami egyszerűbb, jobban kézreálló megoldás kellett.

Közben a Google is használható webes irodai csomagot gyártott, megjelentek az okostelefonok és a táblagépek. Itt volt az idő egy új generációs naplózó rendszert keresni.

a naplózó szoftverek új generációja

2012 januárjában a Day One alkalmazás mellett döntöttem, mert egy kivétellel mindent tudott amit elvártam egy ilyen szoftvertől. Az egyetlen hiányzó funkcióra ( tagelés ) pedig a fejlesztő azt mondta, hogy nagyon hamar beépíti.

Volt szinkronizálás a laptop és a mobil eszközök között, MarkDown támogatás, e-mail export, naptár, keresés, minden ami szemnek szájnak ingere.

4 hónapig használtam a szoftvert, de a fejlesztő nem építette be a hiányzó tagelést, így a közel 400 bejegyzés kezdett kezelhetetlenné válni.

Átálltam a text fájlokban tárolt naplóbejegyzésekre. Mindezt DropBox-ban kezeltem, így szinkronizálódott a laptopom és a mobil eszközeim között. Minden tökéletesen működött, de kicsit lassú kikeresni a megfelelő mappa nevét a projektek között. ( A projekt mappákban többmindent kezelek, így a napló fájloknak külön mappát kellett létrehoznom. Sőt azokban a projektekben amikben napi szinten dolgozom létrehoztam külön mappákat a hónapoknak is a jobb átláthatóság kedvéért)

Arra gondoltam, hogy talán gyorsíthatnék (95%) a munkámon, ha lenne egy ideális szoftver.

Visszatértem az Evernote megvizsgálásához. Minden rendben van a szoftverrel az ismert MarkDown nem támogatáson kívül. A napi használat során mégis körülményesnek bizonyult, mert az indulása a szoftvernek lassú. Márpedig, ha várnom kell és abban a percben nem dokumentálok le valamit amikor megtörténik, akkor később csak nehezen térek vissza, plusz vannak olyan rövid események amik emiatt nem kerülnek be a naplóba, holott a projekt szempontjából később fontosak lehetnek.

Szerencsére az AppSore-ban találtam olyan alkalmazást, ami az Evernote-hoz tud csatlakozni és ideális kliens számomra.

Így most az Evernote-ot tesztelem projekt dokumentálási céllal. Mellette megtartottam a MarkDown - text fájl - Dropbox kombót a nem naplózásra, így maradt a szinkronizálódó gyors dokumentálás.


Kategóriák:

Kik vagyunk?

  • Lukács Krisztián

    Családfő, akinek fő célja, hogy teljes életet éljen.

  • Darnyik Szilvia

    Anya és feleség. Igazságszerető, lényeglátó. Múzsa és pénzügyi zseni. A legjobb író a Földön.

  • Lukács Leon

    Foglalkoztatási Hivatal Vezető. Mókamester és erőbajnok. Kicsikincsünk.

Hogy telnek a napjaim?