CV, szakmai önéletrajzom
Lukács Krisztián szakmai referencialista
SpyMoz
Alapító, tulajdonos 2015 - Online konkurenciafigyeléssel foglalkozó startup. A projekt múltja egészen 2005 -ig nyúlik vissza, odáig, amikor elkezdtem SEO val foglalkozni. A projekttel nyertünk egy nemzetközi inkubációs pályázaton a Fi-Ware / CeedTech -nél. Jelenleng a Google Groundon fejlesztjük a terméket nemzetközi mentoring segítségével.
wAudito
Alapító, tulajdonos 2014 - Automatizált, online SEO Audit eszköz. A wAudito segítségével a weblap tualjdonosok könnyebben és gyorsabban detektálhatják a weblapjaik hiányosságait. A feltárt hibákat megoszthatják az illetékes munkatársakkal. A projekt az amerikai piacralépés előtt áll. Jelenleg a magyarországi tesztüzem folyik.
ContKing
Alapító, tulajdonos 2014 - Automatizált tartalom minőség ellenőrző rendszer. Mindenki tudja, hogy a tartalom a király, de annál nehezebb megmondani, hogy egy weblapon belül melyik tartalom a király. A ContKing rendszer a felhasználói reakciók és szoftveres analitika alapján minősíti egy weblap tartalmait, elemzéseket végez a tartalokon, megkeresi a hiányosságokat és a legrosszabbul teljesítő oldalakat. A termék néhány nagyobb magyarországi szolgáltató bevonásával tesztelődik jelenleg.
readins
Alapító, tulajdonos 2015 - A projekt célja, hogy a felhasználók zárt csoportokban megvitathassák az interneten olvasott és számukra fontos tartalmakat. Az eszköz alkalmas céges tudásbázis építésre, személyes közösségi bookmark létrehozásra, vagy oktatási segédeszköként is használható mind oktatói,mind hallgatói oldalról.
Startup Budapest Egyesület
Alapító, elnök. 2013- A Startup Budapest Egyesület az egyik legnagyobb magyarországi online startup közösség. Az egyesület célja, hogy érdekképviseletet biztosítson a hazai ötletgazdáknak. Elsősorban internet alapú, digitális termékeket vagy szolgáltatásokat fejlesztő startupokra koncentrálunk. Havonta 1 alkalommal személyesen tartok előadásokat digitális termékfejlesztésről, startup módszertanokról, eszközökről az egyesület meetupjain 100-250 fő közötti hallgatóság előtt. Rendszeresen hívunk meg előadónak szakértőket, a maguk területén piacvezető iparági szereplőket.
MeetDoc and HealthOrientation
2012-2015 Alapító, tulajdonos.
A cél egy olyan e-health megoldás létrehozása volt, amely összekapcsolja az európai várólistákat a szabad kapacitásokkal. Célul tűztük ki, hogy létrehozunk egy olyan oldalt, ahol a BOOKING.com -hoz hasonlóan, de műtétekre lehet foglalni Európában. ( várakozási idő, költségek, családi programok, utazás, stb... )
A projekt 2012 novemberében indult 60.000.000 HUF befektetésből. Az első hónapokban olyan, az EU-ban jelenlévő e-health problémákat vizsgálatunk meg melyekre a befektetési kereten belül megoldást tudunk nyújtani és piacvezető pozíciót tudunk elérni. A kiterjed versenytárs és piacfelmérést követően indult el a termékfejelsztés. A projekt első fázisában eljutott az első termék mérföldkőig, ami egy orvosi időpontkezelő és foglalási rendszert jelent. 2015 elején exitáltam a projektből $3.000.000-os elméleti cégértéknél.
1994-től 1999 szoftverfejlesztéssel, linux alapú webes rendszerek üzemeltetésével foglalkoztam. Mellette beágyazott rendszerek hardvereit terveztem, operációs rendszert fejlesztettem az általam tervezett hardverre és alkalmazásokat írtam ezekre az eszközökre. 18 országban használják őket, de a megbízómmal megromlott a viszony így 1999 -től kizárólag csak a webes projektekre összpontosítottam és a beágyazott rendszerekkel felhagytam.
1999 -től elsősorban tanácsadóként dolgozom
A feladataim az ajánlat írástól a szerződés kötésen keresztül a projekt megtervezésén át a kivitelezésig és a bevezetésig terjed. Egyszemélyes felelőse vagyok ezeknek a projekteknek.
Az alábbiakban összefoglalom a nagyobb projekteket és az abban játszott szerepemet:
www.biztositas.hu
A Biztosítás.hu Kft. Magyarország legnagyobb online biztosítási alkusz cége. A bevételük jelentős része attól függ, hogy a weblap hogyan teljesít.
A projektben külső tanácsadóként veszek részt.
A projekt indulási szakaszában fel kellett mérnem a teljes online piacot az adott témában. Meg kellett vizsgálnom, az összes piaci szereplőt, fel kellett mérnem az internetezők szokásait.
A teljes piac átvizsgálása után meg kellett terveznem a projekt technikai paramétereit. (A grafikai munkákat a biztositas.hu KFT biztosította)
Megterveztem a CMS rendszert, felépítettük benne a tartalmakat. Az elkészült portált összehangoltuk a nemzetközi értékesítési rendszerrel.
Az indulást követően folyamatoson monitoroznom kell a piacot, a konkurens weblapokat és a weblapot látogatók szokásait.
A munkám eredményeként évek óta a www.biztositas.hu oldal az elő a keresőkben a legfontosabb biztosítási kifejezésekre.
(Magyarországon a kötelező biztosítás a legnehezebb kulcsszó SEO szempontból. A legnehezebben elérhető pozícióban van a www.biztositas.hu évek óta a munkámnak köszönhetően)
A marketinggel és a szoftverfejlesztőkkel folyamatosan kommunikálva hajtjuk végre a napi munkákat. A biztositas.hu nagyon komolyan veszi a kereső optimalizálást, így a tanácsaimat minden alkalommal betartják annak érdekében, hogy továbbra is ilyen jó eredményeket érjenek el.
Első magyarországi elektronikus önkormányzat
Feladatom volt a teljes önkormányzat munkafolyamatainak átvizsgálása. Interjút készítettem minden kiemelt pozícióban dolgozóval az önkormányzatnál.
A munkafolyamatok felmérése után ki kellett találnom, hogy hogyan lehet a munkáját hatékonyabbá tenni, hogyan lehet a meglévő folyamatokat úgy átalakítani, hogy a végeredmény online elérhető legyen. Feladatom volt a munkafolyamatok optimalizálása és az új munkafolyamatok betanítása a dolgozóknak.
A portál alkalmazásait én fejlesztettem le a portál belső script nyelvén, a teljes portál konfigurálását, jogosultsági rendszerét én találtam ki.
A munkálatok során 1 junior tanácsadó állt a rendelkezésemre, aki az irányításom alatt sok részmunkát el tudott végezni a megfelelő minőségben.
A teljes projekt 9 hónapig tartott, több 1000 oldal felhasználói kézikönyvet írtunk. A portál felépítését követően az új munkafolyamatok bevezetésekkor 190 munkatársat kellett leoktatni az új munkafolyamatoknak megfelelően.
A projekt sikeresen zárult, nagy média visszhangja volt Magyarországon.
A rendszer üzemeltetést az Önkormányzat önállóan oldotta meg az oktatásaink és a felhasználói kézikönyveink alapján.
Törvényalkotási folyamat támogató rendszer
Fel kellett mérnem a magyarországi törvényalkotási folyamatot. Interjúkat kellett készítenem a politikai döntéshozókkal a miniszterektől az államtitkárokon át egészen a a folyamatban részvevő külsős tanácsadókig.
A folyamatok felmérése után optimalizálnom kellett azt és kitalálni, hogy hogyan lehetne felgyorsítani a törvényalkotás folyamatát Magyarországon.
A javaslataimnak elfogadása után ki kellett alakítani a szoftveres környezetet, át kellett alakítani a folyamatokat és be kellett tanítani a képviselőket és a munkájukat támogató összes embert a Parlamentben.
A projekt sikeresen zárult és több éven keresztülüzemeltettük a teljes szoftveres környezetet, mindadig amíg a rendszerváltást követően az új politikai vezetés egy másikra le nem cserélte a működő rendszert. Ez elsősorban politikai és nem szakmai döntéseken alapult.
Kategóriák: